Din virtuelle identitet er dit ansigt udad til

28 September 2020
Lotte Hindsberg
image

editorial

Forstil dig at du står i en boghandler og skal vælge en bog. Du kender ikke forfatteren og har aldrig hørt om bogen. Vil du vælge den du står med i hånden? Ja måske hvis den på omslaget ser spændende ud. Nej hvis den ser kedelig ud. Det har intet med indholdet at gøre. Sådan er det også med din virksomhed. Hvis dit virtuelle udtryk ikke er i orden og repræsentere det du og din virksomhed står for, vil en potentielt kunde lede videre indtil der er overensstemmelse mellem det de søger og den visuelle identitet.

Det er årsagen til at dit logo design er så vigtigt og du skal bruge lige så mange tid og kræfter på det, som på din virksomhedsstategi, også selvom det er fristende at få en god ven, som ved lidt om logoer til at lave dit gratis eller til næsten ingen penge. Du skal ikke miste mange kunder før det har været en særdeles dyr løsning.

Samarbejde mellem grafiker, programmør og markedsføring

Når du skal have lavet din hjemmeside er det vigtigt at du får din grafiker der laver din visuelle identitet til at samarbejde ikke alene med din hjemmesideprogrammør men også med din SEO ekspert. Din grafiker ved alt om form og farver, din programmør om hjemmesider men ofte ved de intet om hvad der skal til at blive set af Google og potentielle kunder. Det gør din online markedsførings ekspert. I daglig tale SEO ekspert. Derfor skal han med ind over, så du sikre dig at dit logo design, din hjemmeside og din markedsføring spiller sammen.

Det er kedeligt at have verdens bedste logo og hjemmeside og så kan dine kunder ikke finde dig, med mindre de leder efter dig på side 10 hos Google. Det er der ikke ret mange kunder der vil.

More articles