Malerfirma i Liseleje; sådan gør man sig bemærket

05 August 2020
Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Og vi mener naturligvis på den positiv måde for dette malerfirma i Liseleje, for der er ingen grund til at begynde at lave opsigt udadtil, der giver negativ omtale – den slags skal man helst gerne bekæmpe og komme til livs end at skabe den selv.

Det kan være indholdet til en anden artikel.

Men her skal vi koncentrere os om, når et malerfirma i Liseleje vil forsøge at få kunder i butikken til at fylde ordrebogen op.

Der er skrevet en del om det med, hvordan vi mennesker ikke husker lange salgstaler, men vi husker man visuelle ting eller hurtige vendinger eller melodier. Det skal derfor appellere til sanserne på en hurtig måde.

Og det menes ikke (igen) i en negativ facon, hvor man kan mene, at vi lever i en kultur, hvor alting skal gå så forbandet hurtigt, og vores koncentration er meget begrænset.

Sådan her har det altid stået til, at vi reagerer hurtigt på ting, som er meget genkendelige, som man fatter sympati for, og som man kan sætte ind i en kasse.

Nogle firmaer gør dette med logoer og maskotter på firmabiler med videre, og det er da en god start, men det er meget statisk og rammer næppe så mange.

Nej, du skal tænke i den lidt større skala, hvor du laver noget visuelt, der bevæger sig og appellerer til folk.

Og den slags kan faktisk nu om dage gøres via kanaler, der ikke behøver være landsdækkende og koste dig en bondegård at eksekvere.

Du kan opfinde en figur eller hyre en skuespiller, der bliver ansigtet udadtil som en anden galionsfigur for dit firma.

Stemmen, bevægelserne, smilet og endda en personlighed vil gøre, at mange mennesker kan identificere sig med denne person eller figur.

Nogle vil helt bestemt falde fra ved denne strategi, men der er stadig meget at vinde på det. 

More articles